cas.sk: Hlasy odporcov boli vypočuté: Štvorprúdovka pri Chorvátskom ramene nebude!
Pokiaľ je to možné, prečítajte si nasledovný článok v pôvodnom kontexte na stránke:
http://www.cas.sk/clanok/254014/hlasy-odporcov-boli-vypocute-stvorprudovka-pri-chorvatskom-ramene-nebude.html
Uviedol to na verejnej prezentácii podmienok zadania urbanisticko-architektonickej súťaže k druhej etape Nosného systému Mestskej hromadnej dopravy (NS MHD) bratislavský primátor Milan Ftáčnik. „Štvorprúdovka, tak ako bola navrhovaná, v Petržalke nebude. Na štvorprúdovku hovorím, že nie!“ povedal primátor Ftáčnik Bratislavčanom, ktorí v apríli chceli o štvorprúdovej ceste pri Chorvátskom ramene rozhodovať v referende.
Petržalku však bude podľa primátora Ftáčnika určite pretínať električková trať, ktorá má viesť z Bosákovej po Janíkov dvor a je súčasťou druhej etapy NS MHD. „Chceme priviesť do Petržalky električku, pretože si myslíme, že žiadnym iným spôsobom nevieme vyriešiť to, ako dostať Petržalčanov na druhú stranu tak, aby neboli v kolízii s ostatnými druhmi dopravy,“ vysvetlil Ftáčnik plány mesta. Električková trať z Bosákovej po Janíkov dvor v Petržalke má naviazať na prvú etapu nosného dopravného systému, a to električku zo Šafárikovho námestia cez Starý most po Bosákovú ulicu. Súčasťou prvej etapy je aj rekonštrukcia Starého mosta. „ Električka, ktorá pôjde cez Starý most, kde iná doprava jazdiť nebude, sa vyhne zápcham,“ vysvetlil vízie mesta Ftáčnik.
Ako využijú priestor?Otázkou ostáva, ako má vyzerať priestor okolo električkovej trate a pri Chorvátskom ramene. Na to by mala odpovedať urbanisticko-architektonická súťaž.
Primátorovi Ftáčnikovi a architektke mesta Ingrid Konrad svoje pripomienky predložili aj zástupcovia občianskych združení a iniciatív. Tí by pri Chorvátskom ramene chceli centrálny petržalský park i bezkolízne cyklotrasy. Aktivisti tiež vo verejnej výzve požiadali, aby bol v projekte vytvorený priestor aj pre prípadné prestupové body na železnicu, či aby boli zredukované cestné komunikácie. Primátorovi Ftáčnikovi sa zdá myšlienka prestupových bodov k železnici rozumná a logická, nezavrhuje ani bezkolízne cyklotrasy. „ Ak električka bude čo najmenej kolízna, tak také môžu byť aj cyklistické trasy,“ dodal Ftáčnik s tým, že nie pri každej cyklotrase to bude možné. Občania požadovali aj zelený park pri Chorvátskom ramene. Podľa primátora Ftáčnika odborníci teraz musia preskúmať, či si takáto myšlienka vyžaduje aj zmenu územného plánu zóny, alebo je možné s ňou počítať aj podľa súčasného platného územného plánu. „Požiadavka na zelený park a dobudovanie Petržalky ako mesta je zlučiteľná,“ uzavrel Ftáčnik.
SITA