Osobné nástroje
Nachádzate sa tu: Titulná stránka / Prispievatelia / REDAKCIA / Chceme vedieť VÁŠ NÁZOR na schvaľovaný materiál: "Zásady parkovacej politiky" v Petržalke
Navigácia
Prihlásiť sa


Nemáte prístup k Vášmu heslu?
Nováčik?
 

Chceme vedieť VÁŠ NÁZOR na schvaľovaný materiál: "Zásady parkovacej politiky" v Petržalke

Autor: Elena Pätoprstá Posledná zmena 23. 06. 2014 23:03
Vedenie úradu MČ Petržalka predložilo do odborných komisií materiál s názvom: "Zásady parkovacej politiky"v Petržalke. Viacerí poslanci z komisií upozornili, že materiál obsahuje časti, o ktorých neprebehla širšia diskusia s verejnosťou a žiadali viaceré časti prepracovať. Vedenie úradu predložilo poslancom na Zastupiteľstvo 23.6.2014 prepracovaný materiál v takejto podobe :

 

 

Otvorte si pdf. BOD č. 7. na http://www.petrzalka.sk/2014-06-19-zasadnutie-miestneho-zastupitelstva-bude-v-utorok-24-juna-2014-pozvanka-a-materialy/

Prosím, napíšte dolu pod tento článok do verejnej diskusie svoj názor, návrhy a pripomienky k bodu č. 7.

Vďaka.

Seamon
Seamon says:
24. 06. 2014 14:38
To nariadenie podla mna realne nic neporiesi, na realnu regulaciu by sa museli vybudovat zachytne parkoviska a parkovacie domy. V terajsom stave to len zavedie zvysenu buzeraciu ludi.

Osobne navyse nechapem preco sa ma pri rezidentskom parkovani nejakym sposobom dokumentovat pouzivanie vozidla. Tato podmienka je logicka pri terajsom vyhradenom parkovani - lebo sa fixne zabera jedno parkovacie miesto pre jedno konkretne vozidlo a ziadne ine ho nema pouzivat.

Zaroven realne okrem majitela daneho miesta nik neriesi, ake auto tam parkuje. Takze v pripade, ze vyuziva ine auto (oprava, potreba vacsieho vozidla, xy dovodov), tak nik proaktivne nevola odtah/policiu - to si spravidla riesi majitel sam.

V momente zavedenia rezidentskeho parkovania sa tato situacia meni a v pripade pouzivania ineho vozidla (napr ina SPZ ako BA) je dost realne, ze tito ludia budu musiet riesit uplne zbytocne problemy. Podstata rezidentskeho parkovania je predsa v tom, ze osoba ktora ho ma je rezidentom oblasti a je uplne jedno ake vozidlo vyuziva (ak splna samozrejme technicke limity).

Na jednu kartu sa bude stale dat v rezidencnej zone zaparkovat len jedno auto a to je predsa zelany stav.

Inak tym, ze sa povolenie viaze na osobu s trvalym pobytom a nie na konktretnu nehnutelonost je pomerne zjavne, ze sa nevyskytnu ine nez 50e poplatky. Ak by aj existoval osamoteny jedinec, ktory potrebuje vlastnit 3 auta, tak mu staci nast dve dobre duse co mu tie prebytocne prihlasia.
Anonymous says:
24. 06. 2014 16:21
suhlas !
veronika
veronika says:
25. 06. 2014 09:47
Absolútne nesúhlasím s týmto zámerom mestskej časti, navyše ak správa tohto systému bude zverená externému prevádzkovateľovi (podobne ako odťahová slžba)...prečo ide mestská časť zavádzať systém, ktorý nezvládne sama obhospodáriť a mať priamo vo svojej správe?navyše vyberať poplatky za plochy, ktoré nie sú nijakým spôsobom spravované, či už počas zimy,keď parkovacie plochy nie sú odhrabané ani zasolené, prípadne sa nachádzajú pod stromami, ktoré aj po opakovaných výzvach mestské služby neošetria prevýsajúce konáre.zbytočné je asi pripomínať, že niektoré parkoviská (nám. hraničiarov) pripomínajú skôr tankodrom a vybetonované boli naposledy ešte asi keď ich stavali pred 30 rokmi.nech mestská časť dáva podmienky investorom, aby budovali nové parkovacie plochy(domy,podzemné garáže) v zóne, kde je parkovanie dlhodobým problémom, nie len realizovať nové projekty
Anonymous says:
26. 06. 2014 01:11
O neprofesionálnom prístupe k riešeniu parkovacej politiky svedčí fakt, že za predsedu komisie na riešenie parkovacej politiky v Petržalke dosadil Bajan poslanca s ukončeným vzdelaním na Strednej Poľnohospodárskej škole.
Druhým faktom svedčiacim o neprofesionalite je samotný materiál, ktorí ešte pred 20-timi dňami obsahoval neprimerané poplatky neodkonzultované s verejnosťou. Vedenie úradu síce ceny za parkovanie z materiálu vyhodilo, ale miesto participácie s verejnosťou sa rozhodlo, že je pre preň dôležitejšie rýchlo vybrať dodávateľa na realizáciu a výber parkovného.
Jozef
Jozef says:
26. 06. 2014 21:17
Pán prednosta zasa potrebuje kdesi vykázať čiarku za aktivitu a preto predkladá horúcou ihlou zostehovaný návrh, ktorý má veľmi ďaleko od reality. Už zasa sa prezentuje ako nepriateľ občanov Petržalky, ktorý navrhuje riešenia v prospech podnikavcov, nech už to bude ktokoľvek. Okrem toho pekne zavádza, keď v dôvodovej správe uvádza, že návrh bol prerokovaný v komisii ÚPVaD, ktorá ho ale vôbec nepodporila a odhlasovala materiál prepracovať! No a navyše, k bodu 7 boli 4 hlasovania č.11 až 14 podľa pozmeňujúcich návrhov pani Pätoprstej, pána Radosu, pána Kovára a (zrejme) pôvodný návrh. O tom sa nikde na stránke mestskej časti o výsledkoch hlasovania miestneho zastupiteľstva nedočítate! O čom poslanci hlasovali? Výsledok vieme, obsah je utajený? Celé je to humbuk a bude to stáť viac, ako sa vyberie - na rozvoj parkovania ostane veľká nula! Zle, všetko zle! Kde ostali občania? Toto treba na širokú diskusiu s občanmi. V tomto prípade ide o tak veľa občanov, ktorých sa daný problém týka, že poslanci sami nemôžu zodpovedne rozhodnúť o tom, čo sa bude diať. Zasa je to ťahanie peňazí z vrecák Petržalčanov a konkrétne výsledky - predbežný rozpočet s nákladmi a výnosmi nikde. „Prehodnotenie“ vyhradených miest pre podnikateľov (bežný človek na to nemá) je ďalšia kľučka ako obabrať ľudí. Prosím vás, poslanci, začnite používať svoj vlastný (sedliacky) rozum a nenechajte sa vmanipulovať a zatiahnuť do rozhodnutí, ktoré síce vyzerajú krásne na papieri, ale reálne priamo na uliciach prinesú iba zhoršenie stavu.
Peter Bena
Peter Bena says:
27. 06. 2014 11:35
Nevidim dovod preco by napr. mali byt rezidentske miesta 24/7. Ked nejdem autom do prace, parkuje tam kde ostalo zaparkovane vecer. Ak idem do prace autom, miesto nepotrebujem. Takze v case 8-16 nevidim dovod ako rezident blokovat parkovacie miesto pre inych.

V Starom meste sa ukazalo ako hlupost, ze sa delia miest na rezidentske a nerezidentske. Konkretne som platil 120 EUR za odtah, lebo som tam zaparkoval s platnou parkovacou kartou, ale ta patrila BPS. Pritom len BPS ma myslim 3 typy vlastnych miest (predajne, sluzobne, este nejake). Ak uz chceme spoplatnit parkovanie, potom pravidlo 1 miesto - 1 karta na vyhradenych miestach. Cize ak je miesto spoplatnene, dam si tam bud rezidentsku, alebo abonentsku kratu, alebo nieco ako kratu BPS, pripadne poslem SMS. Proste najdem spoplatnene miesto a HOCIAKYM sposobom dokazem, ze som zaplatil. Je blbost odtiahnut auto, ktore ma zaplatene parkovne, lebo zastalo o 5 miest vedla ako malo. Pri spoplatneni treba pozerat na to ci vodic zaplatil/nezaplatil.
 
Dalej chyba koncepcia co dalej. Spoplatnime, ok. Sukromna firma vyberie, sukromna firma sa nabali. A co z toho ma obcan? Som ochotny platit, ak sa zverejni zoznam typu, budu 3 nove zachytne parkoviska - 1. pri starej vozovni DPB pri moste Apollo, 2. vozovna v petrzalke 3. neviem kde.. + postavi sa 18 parkovacich domov + zoznam ulic kde sa postavia a kolko miest pribudne.

Kym ale nikto nezverejni ako ideme nedostatok parkovacich miest riesit. Ako ideme motivovat mimoBA vodicov, aby nechali auta na vjazde do mesta a nie na sidliskach, kym platici parkovneho nedostanu informaciu, co za dane dostanu, potom su dane vrcholne nespravodlive. Zmysel dani nie je platit dane ani ozobracovat ludi, ale budovat spolocne dobro. a to v tom navrhu chyba
Gabi
Gabi says:
29. 06. 2014 19:17
ĎALŠIE RANY ISTOTY či BALÍČEK VÝHOD? To čo je TERAZ ZDARMA idu smeráciii na čele s bajanommmm spoplatniť. Najlepšie to bude prenajať vypalníkom s klasickou nevyhodnou zmluvou na 100 rokov a 1000 % násobným penále v prípade vypovedania zmluvy. Žeby niečo ako ako nemocnica v Petržalke len vo vačšom meradle? Nič sa nezmení (parkovacím miest nepribudne, rečičky o vracaní vybraných peňazí do parkovania (žeby dotácie na sukromné platené parkovacie domy ?) sú taraniny, akurát je to další spôsob ako ošklbať ludí. Kde zaparkujú npr návštevy, podnájomníci atď ? Takmer už každá rodina má 1-2 autá. Myslíte si, že pri tých platoch/materských a vysokých daniach a všakovakých poplatkoch majú vysokú životnú úroveň? Prestante vydávať povolenia na zahusťovanie zástavby a nič netreba riešiť.Aj dnes sa dá ešte zaparkovať. Nie tam kde si tzv devloperi sami natrú alebo na dopravnom inšpektoráte vybavia "v mene dobra občanov či plynulosti premávky" cesty žltou čiarou len preto aby znemožnili voľné parkovanie a človek bol nútený kúpiť ich garaž za maličkosť ca 10 000 Eur.
Mestká polícia v Petržalke slúži len na "buzeráciu" občanov / šoférov.
Váš zámer vidím takto:
1. Poplatok za 1 auto bude možno "symbolických" 100 Eur.
2. Poplatok za druhé auto 600 - 1000 EUR.

= "VÝPALNICTVO" najhrubšieho zrna, ktoré nevyrieši žiadny problém s parkovaním akurát zoderiete ludí, + zvýšite výber pokút vzhľadom na fakt, že tu bude skupina ľudí, ktorá bude parkovať kde sa bude BEZPLATNE dať zaparkovať.
Predstaviteľom magistrátu to však za to stojí, veď peniažky sa budú sypať.
Každý kto má troška zdravého rozumu vie, že takýmto návrhom Vám nejde o dobro ľudí/občanov ale o plné vrecká. Naše to však nie sú, teda čie ?

Hanba Vám !!!
FU
FU says:
08. 10. 2014 13:25
Každý normálny obyvateľ Petržalky s tým nemôže súhlasiť. Nech prestanú stavať svoje developerské projekty na pôvodných parkoviskách a voľných priestranstvách popripade aspon nech dodržiavajú normu o vybudovaní parkovacích miest na 1 byt a parkovania bude dostatok. A vrchol je, že to ma spravovať súkromna firma
Pridať komentár

You can add a comment by filling out the form below. Plain text formatting. Web and email addresses are transformed into clickable links.

Enter the word
« November 2017 »
November
PoUtStŠtPiaSoNe
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
Podporte petíciu proti spaľovni v Petržalke!

1317 signatures so far

Latest signatures

  • JimmiXzSq NhjtoNqjnYldjHJgsOX, New York,
  • Milan Krajčovič, Rovinka,
  • Ivan Pastucha, Bratislava,
See all signatures

Petícia proti zámeru spaľovne v Petržalke