Osobné nástroje
Nachádzate sa tu: Titulná stránka / Prispievatelia / redakcia / Investujme do ekologického a efektívneho spojenia mesta s Petržalkou
Navigácia
Prihlásiť sa


Nemáte prístup k Vášmu heslu?
Nováčik?
 

Investujme do ekologického a efektívneho spojenia mesta s Petržalkou

Autor: Redakcia Posledná zmena 24. 09. 2009 00:56
zahrnuté do: ,
23. septembra 2009. Tlačová správa. Vyhlásenie iniciatívy Za ekologickú a efektívnu dopravu (ZEED) k Technicko – ekonomickej štúdii Dopravoprojektu posudzujúcej budúcu podobu nosného systému MHD v Petržalke.

Technicko – ekonomická štúdia Dopravoprojektu posudzujúca budúcu podobu NS MHD v Petržalke, zasadila zdrvujúcu ranu predstavám magistrátu o tzv. duálnej trati – spoločnej prevádzke mestských vlakov aj električky v jednej trati.


Ekonomická analýza v štúdii porovnávala štyri varianty výškového uloženia trate (podpovrchový, povrchový, polozapustený, estakádny), pričom všetky sú zmiešané s prevahou tej - ktorej výšky. Pri duálnom systéme však odobrila len varianty s prevažne nadzemným vedením. Tie ale nezodpovedajú predstavám Petržalčanov na zachovanie oddychovej zóny okolo Draždiaku. Pre Petržalku je podľa nás dôležité prijať riešenia čo najviac zapustené a čo najmenej zaberajúce a rozdeľujúce územie. Podľa štúdie sa spĺňajú kritéria ekonomickej efektívnosti jedine pri čisto železničnom variante prevádzky a najekologickejšie pri čo najviac zapustenéj variante trate.


Z prevádzkového hľadiska duálny variant pohorel úplne.

Pri duálnej električke je možné požadovanú prepravnú kapacitu zabezpečiť len zdvojenými súpravami. Štúdia v časti C - Dopravná technológia, str. 85, konštatuje: „Zdvojené súpravy duálnych vozidiel by dosahovali dĺžku až 74 m, čo môže byť pre jazdu v meste významná prekážka - nevošli by sa na všetky zastávky, ďalej by ostatné električky museli čakať na ich odjazdy a mohli by blokovať križovatky hlavne v centre.


Simulácia prevádzky komplikovaného riešenia spoločnej prevádzky električiek a mestských vlakov ukázala najzávažnejší nedostatok - vysokú nepravidelnosť prevádzky – „diery“ v grafikonoch navrhovaných duálnych električiek až 15 min.-v špičke (!), čo je pre nosný dopravný systém neprijateľné.


Variant iba železničnej prevádzky mestských vlakov požiadavku kapacity a intervalov spĺňa. Simulácia preukázala, že 3-minutový interval je reálny.


Zostáva zodpovedať dve otázky:

  • Kedy tieto skutočnosti oficiálne prizná vedenie mesta a koncept duálnej trate opustí?

  • Ako mesto zdôvodní potrebnosť tzv. „prvej etapy“ električky do Petržalky, na ktorej teraz pracuje a na ktorú chce minúť cca 67 mil. €?


ZEED opäť vyzýva vedenie mesta vysvetliť financie a opodstatnenosť projektu 2 km električky a prehodnotiť investíciu do tzv. „prvej etapy.“ Odporúčame takto ušetrené peniaze investovať do riešenia, ktoré plne akceptuje požiadavku obyvateľov Petržalky na uchovanie kľudovej zóny okolo Chorvátskeho ramena a  vychádza so systémového a odôvodneného riešenia kombinácie podúrovňovej železnice, MHD, pešej a bicyklovej dopravy. Teda investovanie do obyvateľmi najprijateľnejšieho a  najbezpečnejšieho dopravného, ale i pešieho spojenia mesta s Petržalkou.


Za iniciatívu:


Ing. Vladimír Dulla (odborný konzultant Bratislava Otvorene)

 kontakt: 0904 875 121


Mgr. Martin Kugla  (analytik Fair analyses)

kontakt: 0905 244989

Anonymous says:
24. 09. 2009 01:00
a fotografie z Petržalky si možete pozriet vo fotogalérií.
Pridať komentár

You can add a comment by filling out the form below. Plain text formatting. Web and email addresses are transformed into clickable links.

Enter the word
« Júl 2017 »
Júl
PoUtStŠtPiaSoNe
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
Podporte petíciu proti spaľovni v Petržalke!

1317 signatures so far

Latest signatures

  • JimmiXzSq NhjtoNqjnYldjHJgsOX, New York,
  • Milan Krajčovič, Rovinka,
  • Ivan Pastucha, Bratislava,
See all signatures

Petícia proti zámeru spaľovne v Petržalke