Osobné nástroje
Nachádzate sa tu: Titulná stránka / SME, 15.3.2010: Električka odnikiaľ nikam, rozčuľovali sa obyvatelia

SME, 15.3.2010: Električka odnikiaľ nikam, rozčuľovali sa obyvatelia

Autor: Redakcia Posledná zmena 16. 03. 2010 12:51
zahrnuté do:
V Petržalke sa debatovalo o električke a vlaku ako náhrade za metro. Tí, čo prišli a dostali sa k slovu, boli skeptickí.

Čítajte viac: http://bratislava.sme.sk/c/5287021/elektricka-odnikial-nikam-rozculovali-sa-obyvatelia.html


"Metro, rýchlodráha, električka, stará Blažková." S týmto povzdychom vchádzal dnes podvečer jeden z účastníkov debaty o nosnom dopravnom systéme do DK Zrkadlový háj. Diskusiu zorganizovala mestská časť, lebo úrad k tomu zaviazali minulý mesiac poslanci.
Prišiel aj starosta Milan Ftáčnik (s podp. Smeru), splnomocnenec primátora pre dopravné systémy Tomáš Fabor a asi sto ľudí.
Skepsa debatujúcich na oboch sa stranách nedala zamaskovať. "Prosím vás, ja sa chcem opýtať, či niekoho zaujímalo, že ako tak tí ľudia s tým budú žiť. Asi to zas schvaľoval niekto, kto tam nebýva! Ja s tým proste vôbec nesúhlasím!" sťažovala sa pani v hľadisku.
Jej znechutenie vyplývalo z informácie, že časť stavby koľajového systému, ktorý by mal metro v meste nahradiť, bude dočasná, kým sa nepostaví cieľový stav - železnica popod Dunaj od letiska až do Petržalky. Medzitým v Petržalke bude fungovať električka, ktorá bude premávať od Šafárikovho námestia po Bosákovu a neskôr sa dorobí až k Janíkovmu dvoru. Čo bude s električkou potom, keď sa spraví celá železnica, nie je jasné - znechutil ľudí ešte viac starosta Ftáčnik.

"Ja nie som žiaden dopravný expert, ale túto električku volám odnikiaľ nikam. Väčšina Petržalčanov nechodí do centra, ale Prístavným mostom. A čo bude s električkovými koľajami a vozidlami, keď sa trať dobuduje na širšiu? Tie tiež len tak rozšírite ako koľajnice z 1000 na 1435 milimetrov? A nech nám mesto už konečne prezradí to tajomstvo, kde sa električky na Šafku budú otáčať," nedala sa mladá žena.
Odpoveď sa jej pokúsil dať Fabor. "Električky s rozchodom 1000 milimetrov potom budú normálne jazdiť po celej Bratislave. A električka sa nebude otáčať na Šafku, tam sa koľaj napojí na existujúcu trať. To, čo sa udialo od roku 1973 dodnes - naozaj sa vyhodilo veľa peňazí na projekty, ktoré vyzerali reálne. Dnes ale nerobíme nič navyše," povedal Fabor. "A to nie sú konkurenčné systémy, oni sa dopĺňajú," povedal o vlaku a električke.
"Kým sú peniaze, stavajme," povedal jeden z obyvateľov. "A kde sú tie peniaze, prosím vás?!" odpovedal mu ďalší z hlasov publika. Ako totiž povedal Ftáčnik, mesto minulý rok svoj rezervný fond rozpustilo na iné projekty a peniaze z únie na trať vlaku popod Dunaj nie sú ešte vôbec isté.

Pridať komentár

You can add a comment by filling out the form below. Plain text formatting. Web and email addresses are transformed into clickable links.

Enter the word
« November 2017 »
November
PoUtStŠtPiaSoNe
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
Podporte petíciu proti spaľovni v Petržalke!

1317 signatures so far

Latest signatures

  • JimmiXzSq NhjtoNqjnYldjHJgsOX, New York,
  • Milan Krajčovič, Rovinka,
  • Ivan Pastucha, Bratislava,
See all signatures

Petícia proti zámeru spaľovne v Petržalke