Osobné nástroje
Nachádzate sa tu: Titulná stránka / SME, 15.3.2010: Električka odnikiaľ nikam, rozčuľovali sa obyvatelia

SME, 15.3.2010: Električka odnikiaľ nikam, rozčuľovali sa obyvatelia

Autor: Redakcia Posledná zmena 16. 03. 2010 12:51
zahrnuté do:
V Petržalke sa debatovalo o električke a vlaku ako náhrade za metro. Tí, čo prišli a dostali sa k slovu, boli skeptickí.

Čítajte viac: http://bratislava.sme.sk/c/5287021/elektricka-odnikial-nikam-rozculovali-sa-obyvatelia.html


"Metro, rýchlodráha, električka, stará Blažková." S týmto povzdychom vchádzal dnes podvečer jeden z účastníkov debaty o nosnom dopravnom systéme do DK Zrkadlový háj. Diskusiu zorganizovala mestská časť, lebo úrad k tomu zaviazali minulý mesiac poslanci.
Prišiel aj starosta Milan Ftáčnik (s podp. Smeru), splnomocnenec primátora pre dopravné systémy Tomáš Fabor a asi sto ľudí.
Skepsa debatujúcich na oboch sa stranách nedala zamaskovať. "Prosím vás, ja sa chcem opýtať, či niekoho zaujímalo, že ako tak tí ľudia s tým budú žiť. Asi to zas schvaľoval niekto, kto tam nebýva! Ja s tým proste vôbec nesúhlasím!" sťažovala sa pani v hľadisku.
Jej znechutenie vyplývalo z informácie, že časť stavby koľajového systému, ktorý by mal metro v meste nahradiť, bude dočasná, kým sa nepostaví cieľový stav - železnica popod Dunaj od letiska až do Petržalky. Medzitým v Petržalke bude fungovať električka, ktorá bude premávať od Šafárikovho námestia po Bosákovu a neskôr sa dorobí až k Janíkovmu dvoru. Čo bude s električkou potom, keď sa spraví celá železnica, nie je jasné - znechutil ľudí ešte viac starosta Ftáčnik.

"Ja nie som žiaden dopravný expert, ale túto električku volám odnikiaľ nikam. Väčšina Petržalčanov nechodí do centra, ale Prístavným mostom. A čo bude s električkovými koľajami a vozidlami, keď sa trať dobuduje na širšiu? Tie tiež len tak rozšírite ako koľajnice z 1000 na 1435 milimetrov? A nech nám mesto už konečne prezradí to tajomstvo, kde sa električky na Šafku budú otáčať," nedala sa mladá žena.
Odpoveď sa jej pokúsil dať Fabor. "Električky s rozchodom 1000 milimetrov potom budú normálne jazdiť po celej Bratislave. A električka sa nebude otáčať na Šafku, tam sa koľaj napojí na existujúcu trať. To, čo sa udialo od roku 1973 dodnes - naozaj sa vyhodilo veľa peňazí na projekty, ktoré vyzerali reálne. Dnes ale nerobíme nič navyše," povedal Fabor. "A to nie sú konkurenčné systémy, oni sa dopĺňajú," povedal o vlaku a električke.
"Kým sú peniaze, stavajme," povedal jeden z obyvateľov. "A kde sú tie peniaze, prosím vás?!" odpovedal mu ďalší z hlasov publika. Ako totiž povedal Ftáčnik, mesto minulý rok svoj rezervný fond rozpustilo na iné projekty a peniaze z únie na trať vlaku popod Dunaj nie sú ešte vôbec isté.

Pridať komentár

You can add a comment by filling out the form below. Plain text formatting. Web and email addresses are transformed into clickable links.

Enter the word
« December 2018 »
December
PoUtStŠtPiaSoNe
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
Podporte petíciu proti spaľovni v Petržalke!

1345 signatures so far

Latest signatures

  • Petronela Štefancová, Bratislava,
  • Martin Štefanec, Bratislava,
  • Robert Frič, Bratislava,
See all signatures

Petícia proti zámeru spaľovne v Petržalke

Petícia Artmédia

732 signatures so far

Latest signatures

  • Martin Velický, Bohrova 7
  • Monika Velická, Bohrova 7
  • Maria Halaszova, Cd 335
  • Alexander Kmeť, Gessayova 25
  • Mária Sádovská, Štefana Majora 27
See all signatures

Petition the bad guys to stop doing bad things! By adding your name to our list, you'll be joining the growing chorus of good guys saying 'Enough's enough!'